Nelly.com

onsdag 15 augusti 2012

Stockholmsresan 5.

Efter bröllopsfirandet på söndagen fick vi åka med min dotter, som körde oss till Sibbes dotter, där vi skulle övernatta resten av dagarna.

På måndagen kom min yngste son och hämtade mej, för det var meningen att vi skulle hälsa på hos min syster som har en sommarstuga utanför Bålsta. Först blev det ett litet missförstånd, så hon fick ta tunnelbanan in till stan och vi hämtade upp henne där och så körde han till stugan.

Sibbe stannade för att kunna umgås med sin sida ett tag.
Så här ser den ut. Det är en rätt vildvuxen tomt, men vår gemensamma lilla släkting, som är sondotter till vår lillebror, skulle komma och hjälpa henne att röja kring stugan.
Detta är typ Friggebod, som har gjorts om till gäststuga och där finns toalett, handfat och duschkabin.
Den här är också en Friggebod. Den har legat längre ner på tomten tidigare, har jag fått för mej. Nog ser det väl fint ut med det blåa till det faluröda?
Så ser vi hur tomten ser ut uppifrån själva huset. Till höger ser man ett bord med ett hopfällt parasoll. Vid det satt vi alla sen vi hade hjälpts åt att göra lunch.
Detta är ett ogräs enligt min syster. Hon visste vad det heter, men eftersom jag inte skrev upp det kan jag inte komma ihåg vad det var. Vacker blomma var det i alla fall.

Sen körde sonen mej hem till Sibbes dotter igen. Där sov vi ju på nätterna. Mer kommer i morgon.

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Såg jättefint ut där, så mysigt! Jo, vi har bokat in en resa 30/9 men jag vet ännu inte om jag får ledigt. Bara att hoppas...Kramiz