Nelly.com

lördag 12 januari 2013

Puerto de la Cruz under några år.

Jag vill berätta lite om hotell Marqueza i Puerto de la Cruz på Tenerife. Det är stans äldsta hotell och byggdes redan 1712. Det är alltså snart 301 år gammalt, men är nyligen renoverat och naturligtvis tillbyggt. Den här gången, när vi reser ner, så ska vi bo på detta hotell.

Så här vacker är deras reception. Till höger i bild ser man själva disken. Vi har ofta varit där, både för att äta och att dricka. De brukar ha musikalisk underhållning med en trio, Los Ifara, som bruka spela kanarisk musik, annan också förstås. När vi har varit där och det är faktiskt så länge som 7 år sen, när Sibbe fyllde 70. Då fanns de kvar och det hoppas att de gör nu också. De brukar vara busiga och roliga.
Här ser vi Los Ifara på Marquezas uteservering.

En trevlig sak med Puerto är också att vi har fått en vän i en "blomsterflicka". Hon har känt igen oss varje gång, så jag lägger in några bilder på henne, de äldsta först och de yngsta sist.
2004 på Marquezas uteservering.

Dessa båda är från 2005 vid olika tillfällen. Det var karneval vid den tiden, därför är hon lite utklädd på den sista bilden.
Så här såg hon ut den 15/1 2006. Vi har så trevliga minnen med henne.

Så har jag gjort en film om Puerto de la Cruz när vi var där 2004.

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

6 kommentarer:

ansepanse sa...

vilket fint hotell :) ska ni alltså dit nu snart
kramar

wiper sa...

Vilket fantastiskt ställe. Förstår att ni trivts där och att dom har bra musik och snyggt hotell gör ju inte saken sämre. Härligt klipp och vad kul att träffa på samma person som man träffade på resan innan. Härligt inlägg som får en att längta ut i världen. Jag har hade en morbror som ofta reste och han var till dom trakterna också flera gånger.

Kul att ni skall åka dit igen

kramar

Fenixmonas sa...

Ser väldigt fint ut där Gilla! Förstår att ni trivs! Vår nästa resa blir ju till ett känt resmål men på ett helt nyttt hotell.
Var ni aldrig på Surf så saknar ni det inte heller förståss! Kramiz

Fenixmonas sa...

Ja, nu är det inte långt kvar tills vi åker, men mycket, mycket jobb innan dess! Jag hoppas ju givetvis på att ni ska dyka upp i Side i vår! Kramiz

Fenixmonas sa...

Förstår att det kan bli lite besvär med koderna, men jag var dessvärre tvungen. kramiz

Fenixmonas sa...

Jättekul att Kristina delade med sig av sina bilder! Jag ska scanna in några till men tiden räcker ju så dåligt till. Kramiz