Nelly.com

fredag 17 augusti 2012

Stockholmsresans avslutning. Orsaken Bröllop.

Så blev det dags att åka hem igen. Sibbes dotter körde oss till Bromma och där tog det inte lång tid innan vi var incheckade. I "taxfree shopen" köpte vi lite godis för att ha hemma. Eftersom jag inte tog några bilder alls den dagen, så är fotona tagna hemma idag.
Vi köpte alltså Tobleronegodis. Det blev hela tre askar. En ljus choklad, en mörk och en med nötter. Den ljusa har vi haft som kakor till kaffet, så den asken är slut.
Så köpte jag (obs Jag) mina älsklingskarameller. De är överhuvudtaget inte öppnade ens. De står där mer till lyst.    

Flyget gick i tid och det var faktiskt risk för åska på hemfärden. Men det märktes ingenting, förrän vi var på nedstigning till Ängelholm Då blev det lite skakningar och turbulens, men det var ändå inte så farligt. Bilden lånade jag på nätet, för nån egen bild hade jag inte. Det är alltså inte vårt plan.
           
I Ängelholm stod Baloos Matte och väntade på oss och körde oss hem.
            Det är inte hennes bil, men den liknar den och den här bilden är också lånad på nätet.

Sen var den resan slut. Men den var mitt livs stora upplevelse, så den glömmer jag aldrig. Klart att man inte är med på sina Barnbarns bröllop allt för ofta.

Du kan se tidigare inslag här och här och här och här och här och här,

Välkommen till min sida. Skriv gärna en kommentar så blir jag så glad. Gilla

14 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Fint slut på en fin vecka! Verkade ju gå väldigt smidigt att flyga inrikes! Det ska jag tänka på i framtiden! Kramiz

Fenixmonas sa...

Min translater hämtade jag på Google och den fungerar hyfsat i alla fall. Jag kollade med norska o det var rätt okay o vi kollade nere i turkiet och enligt Hüsein så funkade den översättningen också hyfsat. Kramiz

Fenixmonas sa...

Det var lätt att lägga in översättaren i böoggen, bara att kopiera koden. Kramiz

Fenixmonas sa...

Jättekul att bli en av vinnarna! Nu är det din tur! Kramiz

Yvonne sa...

Ni fick ett minne för livet!Bäde resa,bröllop och mat! Kram!

Fenixmonas sa...

Självklart röstar jag på dig Gilla! Kramiz

Fenixmonas sa...

Taxfree är inte längre vad det varit...parfym är billigare på nätet, godis på ÖB och Willys...man lurar sig varje gång om man inte har koll på de svenska priserna. Kramiz

Fenixmonas sa...

En och annan godbit finns dock ännu kvar som ÄR billig...fast ack huru länge...kramiz

Fenixmonas sa...

Märkligt att det var så mycket bokat redan! Kramiz

Fenixmonas sa...

Nu har vi preliminärbokat 29 maj i alla fall...vi kollar närmare nu när vi kommer ner i höst. Kramiz

Fenixmonas sa...

Japp! bokninsavgiften betald och "våra" platser på flyget bokade...ska bara försäkra mig om rätt rum när jag kommer ner i höst. Kramiz

Ninja sa...

Förstår att resan var speciell...

Fenixmonas sa...

Idag orkar jag allt gå till ICA, men inte på veckan efter 10-12 timmars arbetsdag så är jag inte i form att gå eller göra något mer...då vill jag soca! Kramiz

Fenixmonas sa...

Nej, mig får ingen upp i en sådan ballong, men jag skulle gärna velat vara med ut och fotat de som går upp. Kramiz